هم چنین طراح باید در مورد قدرت اثرگذاری عناصر بصری اطلاعات کامل داشته باشد. او با توجه به بررسی شرایط جامعه و مطالعه روند مصرف محصول، بهترین رنگ، فرم، طرح، تصویر و نوشته را برای بسته بندی آن انتخاب می کند. همچنین طراح باید تسلط کافی به شناخت و روانشناسی رنگها داشته باشد.

طراحی بسته بندی، یک فرآیند آگاهانه و حرفه ای است. طراح یک بسته بندی باید نیاز مشتریان و مخاطبان و حتی برداشت های ناخودآگاه آنها را نسبت به آنچه که می بیند و لمس می کند، بداند و بیان کند. پس یک طراح باید بر شخصیت افراد و تمایل آنها حتی بیش از خودشان مطلع باشد.

طراحی بسته بندی حرفه ای

در زمینه طراحی بسته بندی حرفه ای و یا لیبل برخلاف نظر بیشتر مشتریان که فکر می کنند بسته بندی بیشتر جنبه تبلیغات و جلب توجه دارد، وظایف مهم تر و متفاوتی را نیز بر عهده دارد. همانطور که می دانید بعضی از محصولات برای ارائه باید در بسته بندی قرار  گیرند تا از زمان بسته بندی کالا، برای نگهداری، حمل و نقل محافظت در مقابل جابجایی یا در زمان تحویل کالا ، آنرا تحت پوشش همه جانبه قرار دهد. این مسئولیت خطیر بر عهده طراحان متخصص می باشد که نیازمند خلاقیت، دانش و هنر است که در زمینه بسته بندی های تجاری به بازار عرضه می نمایند.

طراحی حرفه ای بسته بندی با توجه به نوع کالا می تواند کاربردهای متفاوتی از جمله محافظت از محصول در مقابل شکستگی، فاسد شدن و یا مفقود شدن وسایل جانبی یک محصول را داشته باشد. در دنیای امروز که دنیای رقابت ثانیه ای است، یک طراح ماهر با روح و روان مخاطب و جامعه سر و کار دارد، باید با کارشناسی و تشخیص رنگ مناسب برای بسته بندی و شکل، طراحی حرفه ای بسته بندی را انجام دهد.

ویژگی های یک طراحی بسته بندی موفق :

افزایش سهم بازار نسبت به رقبا

افزایش فروش محصول

متمایز کننده محصولاتتان از رقبا

تاثیرگذاری و ماندگاری برند شما در ذهن مشتری

برقراری ارتباط با مشتری